Жасөспірімдердің ата-аналарына ұсыныстар » Абай атындағы орта мектебі
Алматы облысы білім басқармасының
Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімінің
"Абай атындағы орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+77277557649
Есепші бөлімі:
+77277557649
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » Жасөспірімдердің ата-аналарына ұсыныстар
14
февраль
2022

Жасөспірімдердің ата-аналарына ұсыныстар

Жасөспірімдердің ата-аналарына ұсыныстар
Жасөспірім ерекшеліктері

1. Жасөспірімдер өздерінің жеке басын қызықтырады. Сұрақтар " мен кіммін?", "Мен басқалардан несімен ерекшеленемін?"айналады мәселелерімен нөмірі.

2. Жасөспірімдер басқа адамдармен қарым-қатынасты анықтауға және құруға көп көңіл бөледі. Достық-оларды қызықтыратын ең бастысы.

3. Жасөспірімдер-өмірдің мәнін іздеушілер. Олар адам өмірінің басты сұрағына алаңдай бастайды: "Мен неге өмір сүремін? Менің мақсатым неде?».

4. Жасөспірімдер өздерінің жыныстық жетілуіне соншалықты бейім, сондықтан ерлер мен әйелдер арасындағы қарым-қатынас мәселелері оларды бәрінен бұрын алады.

5. Жасөспірімдер үнемі ересектермен қақтығысады.

6. Жасөспірімдер ересектер тарапынан оларға деген құрметтің жоқтығын сезінеді. Олар ересектермен тең қарым-қатынасты қалайды.

7. Жасөспірімдер үнемі басқа адамдар оларды қалай бағалайтыны туралы ойлайды.

8. Жасөспірімдер жауапсыз тіршілік иелері. Олар барлық құқықтарға ие болғысы келеді (ересектер сияқты) және ешқандай жауапкершілік жоқ (балалар сияқты).

9. Жасөспірімдер өз компанияларының талғамын, көзқарастарын, мінез-құлқын қабылдайды; "бәрі бірдей емес"болудан ұялады.

10. Жасөспірімдер өздерінің өмірлік стилін іздейді, өзіндік ерекшелігі бар, басқаларға ұқсамайды.

11. Жасөспірімдер өздерін өзгертуге, өзін-өзі тәрбиелеуге қабілетті. Олар өз өмірлерінің авторлары, иелері, авторлары болады.

Жасөспірімге қалай көмектесуге болады?

Егер сіз балаңыздың тым ашуланшақ, жабық және тіпті сәл агрессивті екенін байқай бастасаңыз. Егер ол сізбен бірге уақытты өткізудің кез-келген сылтауымен аулақ болса, ол көп уақытты жалғыз өткізуге тырысады. Егер баланың үлгерімі төмендеп, мектепте мінез-құлық проблемалары болса, бұл сіздің балаңызда жасөспірімдер проблемалары басталғанын білдіреді. Жасөспірімге өз жағдайын жеңуге қалай көмектесуге болады?

· Ең алдымен, ол отбасында өзін жақсы көретініне және барлық проблемалары мен қателіктеріне байланысты оны қабылдайтынына нақты сенім қалыптастыру керек

* Сізге сенім артуға болатындығын өз әрекеттеріңізбен көрсету керек

* Ыңғайлы жағдай жасаңыз және оның оң әрекеттері мен әрекеттерін сақтаңыз * өз талаптарыңызды оның қалауына айналдыруға тырысыңыз

* Білім берудің маңыздылығын насихаттау

· Оның санасына басымдық беруге тырысыңыз * жасөспірім оларға жауап бермеу немесе сізбен сөйлесуден аулақ болу үшін сұрақтар қоюды үйреніңіз. Мысалы, сұрақтың орнына: "бүгін не алдыңыз?"сұрақ қою жақсы:" бүгін мектепте не қызықты болды? Сізге мектепте не ұнады, не жоқ?»

* Бала қандай болмасын, қателесуден немесе сізге шындықты айтудан қорықпауы керек

* Ешқашан баланы қорлайтын сөздермен ұрламаңыз және оның қадір-қасиетін қорламаңыз * оны достарына немесе таныстарына үлгі етпеңіз

* Әрқашан балаңызға жағымды баға беруге тырысыңыз, тіпті егер ол сізге бір жағынан қабілетсіз болып көрінсе де. Ескертулер айыптау сияқты естілмеуі керек

* Орындаушыны мадақтау керек, тек орындауды сынға алу керек. Жеке мадақтау керек, ал сынға – жеке емес.

* Балаңыздың атынан өмір сүріңіз

· Оған барынша назар аударыңыз, онымен бірге болған барлық сәтсіздіктер туралы алаңдаңыз және оның кішігірім жетістіктеріне қуаныңыз

* Баламен оның қиындықтарына қарсы бірігіңіз. Ол сізге қарсыластарды немесе сыртқы бақылаушыларды емес, одақтастарды көруі керек

* Балаңызға сеніңіз, содан кейін ол үйдің ауладан гөрі жақсы екенін сезінеді, өйткені үйде оны жақсы көреді, қабылдайды және құрметтейді

Сізге Сәттілік!

Әр жас кезеңі адам үшін маңызды. Бірақ психологтар жасөспірімнің жеке тұлға ретінде қалыптасуы үшін ерекше екендігі туралы бірауыздан айтады. Адамның болашақ тағдыры көбінесе жасөспірімнің осы кезеңді қалай жеңетініне, қандай психикалық ісіктерге ие болатынына байланысты болады. Сондықтан жасөспірімді қоршап тұрған ересектерге: ата-аналар мен мұғалімдерге жату өте маңызды міндет. Олар балаға "қиын жасты" аман-есен жеңуге, оның жеке басына қажетті әлеуетті ашуға, деструктивті сатып алулар мен ішкі кедергілердің пайда болуына жол бермеуге көмектесуі керек. Жасөспірімдер агрессивтілік, жанжал, негативизм, ашуланшақтық, оқшаулау, ересектерден бөліну сияқты көріністермен сипатталады. Бірақ мұның бәрі уақытша, егер біз ересектер дұрыс әрекет етсе, жасөспіріммен дұрыс қарым – қатынас орнатсақ. Менің ұсыныстарым сізге көмектессе, қуанамын.

Агрессивті жасөспірім.

Бұл сөз тіркесін қаншалықты жиі естиміз. Оған басқаша қарауға болады, бірақ, өкінішке орай, мұндай проблема орын алады. Көбінесе өзін қорғау немесе өзін-өзі растау арқылы жасөспірім агрессияны көрсетеді. Әрине, ең алдымен агрессивтіліктің себебін анықтау керек. Олардың саны көп болуы мүмкін. Көбінесе бұл ересектердің шамадан тыс қажеттіліктеріне байланысты пайда болады. Бұл отбасында тыйым салу табынуы болған кезде болады. Тағы бір агрессия баланың орындалмаған тілектерінің салдары болуы мүмкін. Сондықтан баланың талаптарын ақылға қонымды шектерде жұмсақ, бірақ қатаң түрде шектеу керек. Жанжалдың алдын алу үшін оның белсенділігін бейбіт бағытқа аударуға тырысуға болады. Әрине, агрессия реніштің немесе мақтаныш сезімінің салдары болуы мүмкін. Айта кету керек, көбінесе агрессивті ересектерде агрессивті балалар болады.

Агрессивті жасөспіріммен қалай әрекет ету керек?

* Ешбір жағдайда жасөспіріммен жоғары реңкте сөйлесуге мүмкіндік бермеңіз.

* Егер баланың өзін ұстау қиын екенін көрсеңіз, оған агрессияны басқаларға зиян келтірместен шашыратуға мүмкіндік беріңіз.

* Балаға тиімді мінез-құлықтың үлгісін көрсетіңіз, онымен ашулануға жол бермеуге тырысыңыз және кек алу жоспарларын жасамаңыз.

* Балаңызға әр сәтте оны жақсы көретіндігіңізді, бағалайтындығыңызды және қабылдағаныңызды сезіну үшін бәрін жасаңыз, оны тағы бір рет күтіп, өкінуден тартынбаңыз.

Сізге Сәттілік!

Егер сіздің балаңыз жанжал болса

Ең алдымен, баланың жанжалының себебін анықтау қажет. Мүмкін Сіздің отбасыңызда Сіздің балаңыз бар-ғаламның орталығы. Сондықтан ол сыртқы ересектер мен құрдастарынан өз адамымен бірдей қарым-қатынасты талап етеді. Ал оны алмаған соң, жанжалдаса бастайды. Немесе керісінше, ол отбасында назар аудармайды. Ол әртүрлі себептер мен жағдайларға байланысты тиісті күтіммен қоршалмаған. Ол үнемі реніш пен жинақталған ашуланумен өмір сүреді. Оның қақтығысы-өзіне назар аударудың бір тәсілі. Мүмкін ол жанжалдарды бақылаушы болатын отбасында тұрады. Баланың жанжалды мінез-құлқы-бұл сіз туралы және сіздің мінез-құлқыңыз туралы ойлануға себеп.

Ретінде ұстай отырып, шиеленіскен ребенком?

* Баланың ашу-ызасын бақылаңыз. Көріңіз тежеуге ниет кіруге қақтығыс.

* Мүмкіндігінше жанжалдан аулақ болуға тырысыңыз, осылайша сіз балаға үлгі көрсетесіз.

* Егер жанжал орын алса, оның себептерін түсінуге тырысыңыз. Егер бұған себеп болмаса, балаңыздың мінез-құлқын ақтамаңыз.

* Баламен жанжалдың себептерін және жанжалсыз шығу жолдарын талқылауды ұмытпаңыз.

* Өз мысалыңызбен баланы қақтығыстарды тудырмауға үйретіңіз.

* Баланың мінез-құлқын оның қатысуымен ешкіммен талқыламаңыз. Сізге Сәттілік!

Баланың өтірік айтқанын қалай тануға болады?

Баланың келесі белгілер бойынша өтірік айтқанын анықтауға болады:

* Жүйке. Бала қажетсіз қозғалыстар жасайды, себепсіз уайымдайды

. * Көзқарастың ерекшеліктері: көзге көрінбейтін көрініс, көзге көрінбейді.

* Оның сөздеріне сіздің реакцияңызды зерттейтін өте жақын, көзге көрінбейтін көрініс. · Қимылмен, прикрывающий ауызды қолмен сияқты қаламайды лживые слова ұшып келген соң ауыздың.

* Дәлсіздік, сөйлеудің шатасуы.

* Сөзбе-сөз, нақты тұжырымдардың болмауы.

* Көп сөйлейді және ештеңе туралы, сұраққа нақты жауап бермейді.

* Бір ойды бірнеше рет қайталау.

* Бала айқайлаған кезде шамадан тыс эмоционалдылық, жүйке.

Жалған мінез-құлықтың себептері

Өтірік: · жазадан аулақ болу үшін;

* себебі баланың жаман әдеті бар;

* себебі өтірікші болып туылды;

· себебі ол қандай да бір пайда көргісі келеді;

* өйткені ол басқаларды өзінен гөрі ақымақ деп санайды;

* қажетсіз түсініктемелерде уақытты үнемдеуді қалайды;

· себебі олар ол туралы жаман ойлайды деп қорқады;

· себебі ол не ойлайтынын емес, одан не тыңдағысы келетінін айтады;

* өйткені ол өзінен гөрі жақсы көрінгісі келеді;

* өз өміріндегі бір нәрсені өзгертуге қабілетсіздіктен.

"Шынайы баланы қалай тәрбиелеу керек"жадынамасы

Ата-аналар балалардың өтірігі күтпеген жерден және өздігінен көрінбейтінін білуі керек. Бала басқалар сияқты өтірік айтуды үйренеді. Яғни, бізде ересектер бар. Баланы тәрбиелейді, сендіреді, тек сөздер ғана емес, ересектер көрсеткен мінез-құлық үлгілері. Өтіріктің алғашқы көріністері пайда болғанға дейін баланы қалай шыншыл етіп тәрбиелеу туралы ойланған дұрыс. Алдын алу және жою-тапсырмалар әртүрлі. Келесі ұсыныстар шынайы баланы тәрбиелеуге көмектеседі.



1. Балаға қойылатын талаптарда бірауызды болыңыз. Ең тәжірибелі манипуляторлар бірыңғай талаптар жоқ отбасыларда өседі, ал ата-аналар бір-бірімен бәсекелеседі. Мұндай отбасындағы бала бес жасында әкесі қалаған нәрсені алуға тыйым салса, анасына не айту керектігін біледі. Отбасы мен мектепте балаға қойылатын бірыңғай талаптар болуы керек.

2. Балаларымызға ие болуымыз керек. Көтермелеуге де, жазалауға да қатысты. Бұл тармақты орындау үшін сіз өзіңіздің сөздеріңіз бен уәделеріңізге мұқият болуыңыз керек, сөздерді асықпаңыз және тек сіз шынымен орындай алатын нәрсені уәде етіңіз.

3. Баламен, тіпті кішкентай нәрселерде де адал және шынайы болуға тырысыңыз. Бала сізді көшіреді, және көптеген жағдайларда теріс мінез – құлықтың себептері ата-аналардың бірінің немесе бала үшін маңызды ересек адамның мінез-құлқынан көшірме болып табылады.

Похожие публикации:

29 апрель 2017 ҰБТ туралы